BÜNYESİNDE Barındırdığı özel yeteneklere sahip öğrencilerin eğitim aldığı Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM), 2023 yılında kapsamlı bir araştırmaya imza attı. "Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması" adı verilen bu çalışmanın amacı, BİLSEM öğrencilerinin kariyer hedefleri ile ilgili bilgiler toplayarak, onların eğitim süreçleri üzerinde nasıl bir etkide bulunduğunu ve geleceklerine dair fikirlerini anlamak oldu. Bu araştırma, sadece öğrencilerin kariyer planlamalarını değil, aynı zamanda eğitim sisteminin bu özel yetenekli bireylerin gelişiminde nasıl bir rol oynadığını da gün yüzüne çıkardı.
Bilim ve sanat alanında öğrenim gören öğrencilerin kariyer gelişimleri üzerine yapılan bu araştırmaya katılan öğrencilerin büyük bir kısmı, gelecekteki mesleki hedeflerini belirlemiş durumda. Araştırmada yer alan öğrencilere yöneltilen "Gelecekte hangi alanda çalışmak istiyorsunuz?" sorusu, katılımcıların büyük bir bölümünün STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarına yöneldiğini gösteriyor. Öğrencilerin %45’i mühendislik, %30’u ise fen bilimleri ve bilgisayar alanlarında gelecekte kariyer hedefliyor.
BİLSEM öğrencileri, eğitim süreçlerinde aldıkları ders kitaplarının yanı sıra, uygulamalı projeler ve grup çalışmalarının kariyer gelişimlerine çok büyük katkıda bulunduğunu belirtirken, bu tür çalışmaların onların mühendislik ve bilim alanlarındaki becerilerini geliştirdiği vurgusu yapıldı. Ayrıca, öğrencilerin %85’i BİLSEM’in onlara özgüven sağladığını belirtti. Bu durum, genç yaşta özel yeteneklerin teşvik edilmesinin önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.
BİLSEM öğrencilerinin kariyer gelişimlerine yönelik umutları oldukça yüksek. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların yalnızca %12’si mevcut eğitim sisteminden çok memnun olduklarını ifade etti. Geri kalan %88’lik kısım, eğitim süreçlerinin daha iyi hale gelmesi gerektiğini, daha fazla uygulamalı çalışma ve staj imkanı sunulmasını gerektiğini savundu. Öğrenciler, eğitim süreçleri boyunca daha fazla proje tabanlı öğrenme ve şirketlerle işbirliği gibi fırsatların kendilerine sunulmasını talep ediyorlar.
Araştırma sonuçları, BİLSEM’in eğitim müfredatının hem akademik hem de sosyal becerileri geliştirmek adına yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini açıkça ortaya koyuyor. Uzmanlar, BİLSEM gibi özel eğitim kurumlarının, gençlerin kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için daha yenilikçi ve işlevsel bir eğitim sistemi oluşturması gerektiğinin altını çiziyor. Bu aşamada, eğitim kurumlarıyla iş dünyası arasındaki işbirliğinin güçlendirilmesi, öğrencilerin gerçek dünyada deneyim kazanarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarında önemli bir adım olabilir.
Sonuç olarak, BİLSEM öğrencileri, kariyer gelişimlerini destekleyecek fırsatlar yaratılması durumunda, hem bireysel becerilerinin hem de topluma katkılarının artacağına inanıyorlar. Eğitimciler ve yöneticiler, bu araştırma sonuçlarını dikkate alarak, öğrencilere daha iyi bir gelecek sunmanın yollarını aramalı. BİLSEM öğrencilerinin kariyer hedefleri, ülkemizin geleceği için oldukça önem taşıyor. Bu nedenle, kendilerinin ve potansiyellerinin en üst seviyeye ulaşmasını sağlayacak bir eğitim sisteminin oluşturulması, hem bireyler hem de toplum açısından hayati bir gereklilik olarak karşımıza çıkıyor.